Social Media

Review | M.A.C MSF - Soft & Gentle

Allereerst wil ik iedereen dit leest een Merry Christmas wensen! Ik hoop dat iedereen overstroomd is/wordt met make-up-related cadeautjes, eten en liefde. Al kerstvierend typ ik nu een review over het mooie kerstcadeautje dat ik mijzelf heb geschonken dit jaar. Al maanden stond deze (extreem gehypete) schoonheid op mijn wishlist. De pijnlijke prijs hield me in eerste instantie tegen, maar uiteindelijk heb ik toch toegegeven. Ik weet dat het internet vól staat met reviews van deze Mineralize Skin Finish van MAC, maar ook ik kon het niet laten om mijn liefde voor deze highlighter te uiten in een review!
















Het is alleen al een genot om naar de verpakking en het reliëf van de highlighter te kijken. Ik zal nooit genoeg krijgen van mooie producten en zal altijd een zwak hebben voor schattige, luxe of aparte verpakkingen. Ik heb dan ook stiekem deze highlighter in de spotlight gelegd, tussen mijn helaas nog bescheiden verzameling make-up.














Zoals sommigen van jullie al wisten heeft MAC onlangs de verpakking van haar MSF's aangepast. De verpakking is nu een stukje minimalistischer. De zwarte rand is nu volledig mat en alle aandacht gaat naar de witte letters. Ook is de sluiting aangepast, de MSF sluit nu met een magneetje in plaats van een 'klik' mechanisme (does that make sense?), wat ik heel praktisch vind. Zelf weet ik nog niet helemaal wat ik van de nieuwe look van de MSF's vind. Aan de ene kant ziet de verpakking er nu een stukje luxer uit, maar aan de andere kant erger ik me stiekem een beetje aan de asymmetrie van de rand. Ook is de highlighter zelf een stuk minder goed te zien door het dikkere plastic. Gelukkig betekend de minder populaire verpakking niet dat de higlighter zelf niet meer prachtig is!

Soft & Gentle in gewoon daglicht.
















Soft & Gentle in zonlicht,



Soft & Gentle ziet er echter, zoals de meeste producten met een shimmer, wel anders uit in verschillende soorten licht. Dat vind ik zelf alleen maar mooier! De highlighter heeft wel een overduidelijke warme ondertoon. Als je een koele ondertoon hebt (of op zoek bent naar een koele highlighter) zou ik deze niet meteen in je winkelmandje gooien. Als ijzig/koel alternatief is er natuurlijk altijd nog MAC Lightscapade, die ook nogsteeds prachtig is. Soft & Gentle is in daglicht wat zachter en roze, maar zodra hij het zonlicht raakt zie je toch duidelijk wat meer goud en subtiele glitters.

In licht van een bureaulampje, aangebracht met mijn vinger.















Op de bovenste foto heb ik de highlighter op mijn jukbeenderen aangebracht. De textuur is poederiger dan ik had verwacht. Er zat dan ook flink wat product op mijn kwast toen ik hem voor het eerst uitprobeerde! Tipje, voor als je net zoals ik iets te enthousiast aan de slag gaat.

Het was lastig om de shimmer te fotograferen in normaal daglicht, maar ik zag dat kunstmatig licht juist goed weergaf hoe de highlighter er aangebracht uit ziet.

Ik ben superblij met deze MSF en heb er absoluut geen spijt van dat ik hem (ondanks de prijs) eindelijk aangeschaft heb! Natuurlijk is er vast een vergelijkbaar exemplaar te vinden voor een veel lagere prijs (mijn vorige highlighter van H&M is volgensmij een prima dupe), maar toch wou ik graag deze specifieke beauty in mijn bezit hebben. Misschien omdat ik een beetje heel erg enthousiast wordt van high end merken, of misschien ook niet.. of wel.


M.A.C Mineralize Skin Finish in Soft & Gentle kost €29,50 en is te koop op de Douglas website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten