Social Media

You and Make-up - Tag



Ik mag hier onderhand wel eens wat gaan schoonmaken, want alles zit onder het stof! Ik kwam er laatst achter dat het alweer meer dan een maand geleden is dat ik een blogpost heb gemaakt. Ik heb het super druk gehad met school, en eigenlijk zit mijn agenda nog steeds propvol. Toch vond ik het echt niet kunnen dat ik zo lang niets gepost heb, dus hier ben ik weer! Ik was eigenlijk van plan om een wenkbrauw routine te doen, maar dat gaat me te veel tijd kosten. Die houden jullie nog van me tegoed! Wat ik wel kon doen was een tag invullen. Ik vond deze bij LLG toen ik eens ging googelen en vond het leuk om eens wat meer over mijn 'relatie' met make-up te vertellen.

01. Welke foundation gebruik je?
Op dit moment gebruik ik elke dag Catrice All Matt Plus foundation in 010 Light Beige. Het verbaasde mij hoe goed deze kleur bij mijn huidskleur aansloot, aangezien budget merken als Catrice niet altijd een al te grote kleurenkeuze hebben. Als je de goede kleur te pakken hebt (voor mij altijd de lichtste) moet je ook maar zien dat hij de goede ondertoon heeft! Gelukkig was deze tint een perfecte match.

02. En welke concealer?
Ik gebruik heel veel concealer. Maar dan ook echt héél veel. Ik heb een hele onzuivere huid, veel acne (littekens) en ik kan er niet tegen als die door mijn foundation heen schijnen. Ik ben daarom ook echt de definitie van plamuren, oeps! Maar goed, ik gebruik dus Camouflage Cream van Catrice in 010 Ivory. Dat is dus een dikke crème-achtige concealer, die ik onder mijn ogen, op mijn neus (als highlight) en op mijn onzuiverheden gebruik. Nu hoor ik je denken, dat denkt deze meid nou weer. Cream concealer onder je ogen? Ik weet dat het officieel niet 'mag', maar ik heb blauwe kringen onder mijn ogen waar je u tegen zegt. Plus, de concealer creaset bij mij helemaal niet.

03. Weet je je ondertoon?
Dat is een grappig verhaal.. Ik was er een jaartje geleden nog heilig van overtuigd dat ik een koele ondertoon had. Maar dat is niet helemaal waar! Ik heb een ontzettend gele huid, maar op een of andere manier zie ik dat nu pas. Toch durf ik ook niet te zeggen dat ik een warme ondertoon heb: goud staat me namelijk totaal niet. Ik hou het maar op neutraal.

04. Wat vind je van nepwimpers?
Irritant, onhandig, frustrerend en heel erg mooi.

05. Wist je dat je je mascara na 3 maanden moet weggooien?
Jazeker, maar ik doe net alsof ik dat niet weet.

06. Welke mascara gebruik je?
Essence Get Big Lashes (Waterproof). Ik draag altijd waterproof mascara, en zo ongeveer elke mascara heeft bij mij hetzelfde effect. Dat klopt waarschijnlijk niet helemaal, want als ik bijvoorbeeld de Chanel mascara zou proberen is er misschien wel geen weg meer terug..

07. Sephora of MAC?
Wordt hiermee Sephora als merk of winkel bedoeld? Ik heb geen producten van het merk Sephora, maar als deze vraag om de winkel gaat dan is Sephora sowieso mijn antwoord. Die winkel zit vol met merken als UD en Too Faced, en hun producten (lees: verpakkingen) pakken mij toch wel meer dan MAC.

08. Heb je een MAC-Pro kaart?
Nee. Maar zo pro ben ik ook niet ;)

09. Welke ‘Make-up Tools’ gebruik je in je make-up routine?
Ik denk gewoon de standaard dingen. Foundation/blush/contour/poeder kwasten, oogschaduwkwasten, een wimperkruller. Ik gebruik wel een soort kaartje om te voorkomen dat mijn mascara onder mijn oog komt te zitten, van Lash Card.

10. Gebruik je een primer voor je oogleden?
Sowieso! Soms vergeet ik hem en raak ik helemaal in paniek, want het maakt echt een verschil, alles blijft beter zitten en ziet er in eerste instantie beter uit.

11. Wat is je favoriete oogschaduw?
Ik denk toch wel de matte bruine kleur uit het Sleek Oh So Special palette, genaamd Boxed. Ik gebruik deze kleur (onbewust) elke dag, omdat het zo'n perfecte basic bruin is met een neutrale ondertoon. Hij is al bijna op, dus ik moet het pallette maar eens opnieuw aanschaffen.

12. Gebruik je een oogpotlood of een liquid liner?
Geen van beide. Ik gebruik een stift-achtige eyeliner, dat geeft voor mij het beste resultaat. Waarschijnlijk omdat hij ook super makkelijk in gebruik is.

13. Hoe vaak prik je met je oogpotlood in je oog?
Bijna nooit! Ik heb vaker dat er oogschaduw in mijn oog valt, of dat ik er weer eens een wimper afscheur met mijn wimperkruller.

14.Wat vind je van losse oogschaduws?
Geweldig. Vooral als de verpakking er leuk uit ziet, dat ziet er zo mooi uit in je stash. Ook kan je dan je hele ooglook rond één kleur creeëren, wat ik leuk vind om te doen.

15. Gebruik je minerale make-up?
Niet bewust, maar ik heb vast wel wat in mijn stash zitten.

16. Wat is je favoriete lipstick?
909 Cherry Red van de Kiko Smart Lipsticks. Ik heb hier maar 2,50 voor betaald en ik vind de prijs-kwaliteit verhouding echt ongelooflijk. Het is ook de mooiste rode tint die er is, in my opinion.

17. Wat is je favoriete blush?
Ik heb eigenlijk nog maar één blush.. Ik had er vroeger wel meer maar die heb ik weggegooid. Ik schaam me hier echt voor, want ik vind blush een van de mooiste make-up producten.

18. Koop je make-up op ebay?
Nope. Ben ik ook niet van plan.

19. Hou je van ‘Drugstore Make-up’?
Ja! Natuurlijk kan ik wel beginnen met kwijlen als ik een prachtig high-end product zie, maar zonder budget merken was ik ook nergens. Dingen zoals foundation en concealer gaan bij mij binnen twee maandjes op, en als ik dan elke twee maanden een foundation van 30 euro moest kopen..

20. Heb je er ooit aan gedacht om make-uplessen te volgen?
Jazeker.

21. Noem een make-up misdaad die je haat.
Cartoon wenkbrauwen (waar ik me niet zo lang geleden ook schuldig aan heb gemaakt), contouren met bronzer (niets mis met bronzer, maar het is niet gemaakt voor contour, look it up) en spinnenpoten mascara.

22. Houd je van kleurrijke make-up (lippen, blush, oogschaduw) of naturel kleuren?
Allebei. In de winter ga ik bijna altijd voor bruin/roze maar in de zomer speel ik graag met felle kleuren oogschaduw en lipsticks.

23. Welke beroemdheid heeft altijd mooie make-up?
Dit vind ik een lastige vraag. Ik heb niet echt een celebrity make-up voorbeeld, maar ik vind de make-up van Marina and the Diamonds altijd wel tof.

24. Als je het huis uit kon gaan met maar een make-up product op, wat zou het zijn?
Foundation, want mijn huid is niet mijn sterkste punt.

25. Kan je het huis uit zonder make-up?
Ja, waarom niet? Ik schaam me niet voor mijn gezicht, maar ik vind het veel te leuk om me op te maken.

26. Vind je jezelf er goed uitzien zonder make-up?
Dat is een lastige vraag. Ik schaam me niet zonder makeup, maar ik moet er niet aan denken om het nooit meer te kunnen dragen.

27. Wat vind jij het beste make-upmerk?
Ik heb geen idee. Ieder merk heeft zijn sterke en minder sterke punten, er is in mijn ogen geen 'perfect' merk.

28. Wat vind je van make-up?
Make-up is voor mij een manier om mezelf te uiten. Heel flauw dat ik dit zeg, aangezien zo ongeveer iedereen dit verhaaltje doet. Maar het is waar! Ik maak me niet op om mezelf te verbergen, maar juist om mezelf te laten zien. Ik vind het ook gewoon leuk om te doen, er beter in te worden en om spulletjes te verzamelen.


Deze tag was toch even wat langer dan ik dacht! Of het ligt aan mij en ik heb bij elke vraag drie antwoorden geschreven.. Hoe dan ook, ik hoop dat jullie het leuk vonden om 'm te lezen. I'll be back soon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten