Social Media

5 Favoriete Herfstnagellakjes

Hello! Het is natuurlijk alweer een tijdje herfst en de meeste video's en blogposts met een herfstthema zijn eigenlijk al weer een beetje geweest. Toch wou ik niet achterblijven en ook mijn liefde voor de herfst uiten, dit keer door middel van nagellak! Mijn nagellak collectie is niet erg klein, dus het was voor mij geen lastige opgave om de herfstige kleurtjes eruit te pikken. Ik koos vooral voor warme kleuren en groen-achtige tinten. Waarom weet ik niet, maar deze doen mij het meest aan de herfst denken. Ook al zijn de bladeren niet bepaald groen meer..

Ik heb foto's van de nagellakjes zelf gemaakt, en natuurlijk ook hun bijpassende swatches. Voor elke swatch heb ik twee laagjes nagellak op gedaan. Ook wil ik mij alvast verontschuldigen voor mijn droge handen/nagelriemen, maar dat hoort natuurlijk ook weer bij de herfst ;)


                            Gosh Special Edition - 616 Lazy Green




Het eerste lakje van Gosh heeft een prachtige legergroene kleur. Dit Special Edition lakje kocht ik een jaar geleden bij Kruidvat, en ik heb hem sindsdien meerdere keren gedragen. Omdat ik een groot voorstander ben van kleuren die passen bij het seizoen, draag ik deze ook echt alleen maar in de herfst. De formule vind ik zelf een hele fijne, hij brengt gemakkelijk en dekkend aan. Ook het kwastje is prima; niet de smal en niet te breed.

Eyes Lips Face Essential Nail Polish - Dark Red





 In het flesje lijkt deze op een simpele rode kleur, maar als je er twee laagjes van aanbrengt transformeert hij in een prachtige, (donker)bruinrode kleur. Deze kleur heb ik van de E.L.F. site. Ik was al een tijdje op zoek naar een echte, warme donkerrode kleur en hier heb ik hem uiteindelijk gevonden. Ook bordeaurood vind ik een echte herfstkleur, zeker met een bijpassende lipstick (zoals MAC Diva, die al eeuwig op mijn verlanglijstje staat..).
 

                    Catrice Ultimate Nail Lacquer -  600 After Eight







 Deze kan ik niet omschrijven als een échte herfstkleur, maar toch heb ik besloten om hem erbij te doen. Ik vind donkere kleuren gewoon net wat leuker in de herfst en winter, en dit is toch ook wel één van mijn favorieten. Ook past hij goed tussen het misschien iets te opvallende groen/goud/rood patroon in deze blogpost. Omdat er glitters in zitten, is deze kleur natuurlijk nog tien keer beter. Ik ben een groot fan van Catrice nagellak omdat ze goedkoop, maar mooi en van goede kwaliteit zijn. Ook hebben deze flesjes een breed kwastje, wat snel lakt.


         Sally Hansen Magnetic Nail Color - 904 Kinetic Copper






 Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit nagellakje voor vandaag nog nooit op heb gehad. Ik had daarvoor ook nog nooit een magnetisch nagellakje gebruikt, omdat ik dacht dat het teveel 'werk' zou zijn (ik lak mijn nagels elke zondagavond in haast, en dan heb je geen zin om een complete nailart te maken) maar boy was I wrong. Niet alleen de kleur is prachtig en, duh, herfstachtig maar ik ben ook zeker over het patroon van het magneetje (dat je maar letterlijk een paar seconden boven je nagels hoeft te houden) te spreken. Verder is de formule, zoals ik van Sally Hansen gewend ben, perfect!


                             Ciaté Paint Pots - PP088 Oil Slick




Sinds ik dit lakje voor maar 4,50 gescoord heb (hoera voor de make-up bij Big Bazar!) ben ik ermee geobsedeerd. Ik zeg altijd tegen mezelf dat goud niet mijn kleur is en dat koele kleuren mij over het algemeen beter staan, maar tegen deze schoonheid kon ik geen nee zeggen. Ik snap niet hoe dit lakje in de niemand-kocht-deze-kleur-bakken van Big Bazar terecht is gekomen, maar blij ben ik er wel om. Deze kleur is een soort mengsel van goud en groen. In elk licht is hij weer anders, maar in elk licht is hij werkelijk prachtig. Zijn échte schoonheid kon ik helaas niet op de foto laten overkomen, maar de foto van het potje zelf geeft al een beter beeld. Dit lakje heb ik vol benut deze herfst, en ik kijk al uit naar volgend jaar als ik hem weer non stop kan dragen. Het lakje dekt perfect in twee laagjes, het kwastje is fijn en de nagellak zelf blijft wel een week op mijn nagels zitten, met minimale chipping. Ook al had ik stiekem niet anders verwacht van dit merk. En don't even get me started on het potje zelf..

Ik geloof heilig in kleuren die bij seizoenen passen, en dat geldt natuurlijk ook voor nagellak. Ondanks dat mijn nagelriemen er niet uitzien na 5 keer lopen boenen met nagellak remover, was het het waard om deze nagellakjes met jullie te delen. Voor zover mensen dit lezen dan. See you soon!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten